תפיסה חינוכית
קצת עלינו:
אגף החינוך של עיריית קריית שמונה פועל לקידום החינוך וההשכלה בעיר, תוך הדגשת שיפור ההישגיות והמצוינות של התלמידים בהתאם ליכולות והשאיפות האינדיבידואליות.
קריית שמונה מציעה לתושביה מערכת חינוך עשירה ומעשירה שבה אפיקי לימוד וחינוך מגוונים, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
בכלל, מערכת החינוך בקריית שמונה היא מן המתפתחות בארץ ובבחינת חלוצה בתחומים רבים.
שיעור ההצלחה בבחינות הבגרות בקרב תלמידי התיכון בעיר הוא מהגבוהים בארץ, כמו גם שיעור הפונים למוסדות להשכלה גבוהה.
במערכת החינוך בקריית שמונה לומדים כ- 5400 ילדים מגיל לידה ועד 18 והיא כוללת:
- 3 בתי ספר על יסודיים מקיפים שש שנתיים (אורט דנציגר, אורט המתמיד ואורט אולפנית)
- מרכז חינוכי טכנולוגי – מח"ט ברנקו וייס-מגשימים
- יחידה לקידום נוער- היל"ה
- 8 בתי ספר יסודיים (4 ממלכתי, 2 ממ"ד ו 2 ממ"ח)
- 39 גני ילדים (מתוכם 4 חנ"מ עיכוב התפתחותי ו 4 חנ"מ לילדי רצף התקשורת)
- 12 מעונות יום
- חווה ללימודי סביבה וחקלאות.
- מרכז פסג''ה לפתוח סגלי הוראה
- ומתי"א לתיכה בתלמידי החינוך המיוחד.
"קריית שמונה מאמינה בילדיה" הפכה מאמירה תיאורטית לעשייה מכוונת ללא פשרות. מבחינתנו, הילד הוא במרכז העשייה שלנו וכולנו מחויבים במתן מענים מדויקים ככל הניתן לתלמידים מכל גווני קשת היכולות והכישורים מתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים ונוער בסיכון ועד לתלמידים מחוננים.
במקביל ממשיך אגף החינוך בפיתוח האסטרטגיה העירונית בחינוך ובחיזוק תוכניות הקיימות על-פי יעדי אגף החינוך לשנת 2023:
- שיפור השירות לכל באי מערכת החינוך בעיר.
- הכנת בוגרי מערכת החינוך לאתגרי 2030 בראייה גלובאלית ולוקלית.
- צמצום מצבי סיכון בקרב ילדים ונוער.
- מיסוד תרבות ארגונית בקרב עובדי האגף המבוססת על ערכים וחזון משותפים, הגדרות תפקידים ותחושת שייכות.
- בניית מנהיגות חינוכית עירונית לה וחיזוק השותפויות בין מוסדות החינוך בעיר, הורים וכלל גורמי החינוך בעיר.
- חיזוק הרצפים לאורך היום פורמלי ובלתי פורמלי.
כאמור, בנוסף לפיתוח פדגוגיה ייחודית לכל מוסד חינוכי, פועל אגף החינוך לקידום פדגוגיה עירונית המזהה את הנכסים המקומיים והופכת אותם למנוף לקידום יעדי החינוך בעיר בראייה עולמית ומקומית.
אחד היעדים היה הקמת אקוסיסטם עירוני:
טרם הולדתו של המושג אקוסיסטם, אי שם בכפר נידח באפריקה נטבע המשפט המכונן כי "נדרש כפר שלם על מנת לחנך ילד אחד"
בקריית שמונה, שהיא מרחב של הזדמנויות, הבנו כי נדרשת עבודה משותפת של כל הגורמים הנוגעים לעבודת החינוך על מנת לפתח בעיר משנה חינוכית ואסטרטגיה שתוביל לשינוי.
הבנו גם שבעולם החדש בו ילדינו גדלים, שכל זירה מקומית בין אם זה בנק, חברת פודטק, או חוג במרכז הקהילתי, היא הזדמנות לייצר למידה המחוברת לחיים הלוקליים ובמקביל לעולם הגלובלי. זירה שעשויה להעניק לילדי העיר כלים להתמודדות מיטבית בעולם המחר שכבר נמצא כאן.
עריית קריית שמונה חברה לשוש קרנות קרן רש"י, קרן ביחד וקרן סמואלי וביחד איתן מובילה את ה- ECOSTEM21 של קריית שמונה - חזון לשותפות רב מגזרית המתכתב עם התפיסה החינוכית העירונית. מהלך זה, יסייע לנו לממש את חזון "הכפר המחנך", יוביל לחדשנות חינוכית ויניע תהליך של מוביליות חברתית בעיר ובאזור.
במסגרת השותפות מובילה העיר תהליך חינוכי בתחום הפודטק:
זיהינו את הפוטנציאל הרב של עולם הפודטק להתחדשות העירונית. בשיתוף משרד החינוך, המגזר העסקי, רשת אורט, קרנות וגופי אקדמיה נבנתה תכנית עירונית רב גילאית הכוללת: פיתוח אקוסיסטם חינוכי עירוני; פיתוח מודלים של עבודה חינוכית רב תחומית; העמקת הלמידה היזמית תוך התנסות במיומנות iSTEM; פיתוח מקצועי לצוותים החינוכיים ועוד.
תחום נוסף אותו אנו מובילים הוא חינוך לקיימות ושייכות באמצעות תוכנית "עיר הנחלים:
בקריית שמונה פועל יום לימודים ארוך ותוכנית הזנה של ארוחת צהרים חמה בכל בתי הספר היסודיים והגנים בעיר.