השרות הפסיכולוגי-חינוכי (שפ"ח)
שם | תפקיד | טלפון | נייד | מייל |
---|---|---|---|---|
מיכאל יעקבי | מנהל השירות הפסיכולוגי | 04-6949587 | 050-5761651 | [email protected] |
אמירה אברהם | מזכירת השפ"ח | 04-6949587 | 050-6500221 | [email protected] |
חזון, ומטרות של שרות פסיכולוגי חינוכי - יעוצי - משרד החינוך:
- שפ"י הציב לעצמו כחזון, את קידום ההתפתחות הרגשית, קוגניטיבית וחברתית של אוכלוסיית התלמידים במערכת החינוך, תוך הובלת בניית סביבה המאפשרת רווחה נפשית לנמצאים בה.
- שפ"י עוסק בארבעה היבטים המשפיעים על התפתחות מערכת החינוך והפרט המתפקד בה:
- היבט אישי. ראיית התלמיד כפרט - (תוך אישי, בין אישי, רגשי וקוגניטיבי).
- היבט מערכתי של המסגרת החינוכית.
- היבט פדגוגי - דידקטי (תהליכי הוראה ולמידה).
- היבט משפחתי וקהילתי.
- המטרות:
- ייזום והובל ת תהליכים לקידום צמיחה רגשית של כלל התלמידים בהתחשב בשונות ובצרכים מיוחדים, במטרה להבטיח התפתחות אישית וחברתית תקינה.
- העמדת ידע מקצועי לרשות מערכת החינוך, על מנת להבטיח אפקטיביות לתוכניות ופעולות בתחום, בתוך מסגרת החינוך.
- העמדת מדדי הערכה, לרשות מערכת החינוך, על מנת לבדוק הערכות - מצב בתחומי שפ"י, במערכת החינוך.
- שילוב וקידום בהחלטות מדיניות משרדים ורשויות, כדי לגרום להכללת שיקולי בריאות ורווחה נפשית, של תלמידים בשיקוליהם.
פעילות השפ"ח:
- השרות הפסיכולוגי נותן שרות לכל מסגרות החינוך העירוניות מגני טרום חובה ועד התיכון.
- השפ"ח משתתף בפורומים העירוניים הדנים ומיישמים בנושאי החינוך בעיר.
- בשעת חירום מורחב השרות ניתן לכלל הקהילה.
- השפ"ח הינו תחנה מוכרת לצורך התמחות בפסיכולוגיה - חינוכית.
- לקוחותינו הינם: מסגרות החינוך על צוותיהם, ילדיהם והורים.
- אנו מקיימים קשרי עבודה של שת"פ עם שירותים מקבילים:
מתי"א, מרפאת ילד-ונוער, התפתחות הילד, מרכז חוסן, אגף הרווחה.
השרות הניתן בפועל:
- יעוץ, ליווי והדרכה פסיכולוגיים לצוותי החינוך (מורים, גננות, ומנהלים).
- אבחון והערכה פסיכולוגיים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
- שותפות בועדות שילוב, השמה והחלטה בשיבוץ ילדים בעלי צרכים מיוחדים, וילדים בסיכון.
- טיפול קצר מועד לילדים.
- הדרכה קצרת מועד להורים.
- הכנה והכשרת צוותים להתמודדות עם מצבי חרום.
- התערבות פסיכו-חינוכית בשעת חרום.
- הרצאות וסדנאות לצוותים חינוכיים והורים, בנושאי התפתחות פסיכולוגית ומעברים.
- טיפול פרטני לילדים/מתבגרים, כולל נפגעי תקיפה מינית
- השתתפות פעילה בפורומים ובוועדות הגינוי עירוניות כגון: גיל הרך, ועדה לתכנון טיפול בנפגעי תקיפה מינית ועוד.
כיצד פונים:
ניתן לפנות דרך מסגרות החינוך, אך ניתן גם לפנות ישירות דרך מזכירות השפ"ח.